» Grey's Anatomy -Sandra Oh

      Grey's Anatomy Sandra Oh Second Opinon - H 2012

ABC Greys Anatomy är att förlora en av sina ursprungliga och mest älskade stjärnor .

Sandra Oh har spelat taggig doktor Cristina Yang sedan serien hade premiär under 2005 och kommer att gå ur ABC : s topprankade drama efter slutförandet av den kommande 10: e säsong . Skådespelerskan , som var bland de stjärnor som undertecknade nya tvååriga erbjudanden maj 2012 för att återgå till Greys igenom säsong 10 , istället kommer att söka andra möjligheter utanför serien .

" Kreativt , jag känner mig verkligen som jag gav det mitt allt , och jag känner mig redo att låta henne gå , " en känslomässig Oh berättar THR . " Det är en så intressant sak att spela en karaktär så länge och att faktiskt få den meningen att hon vill vara låt gå så bra . [ Cristina ] vill vara släppa taget , och jag är beredd att låta henne gå . Vi måste starta processen , story - wise , för Greys författare att tänka på varför hon kommer att gå . "

BILDER : " Greys Anatomy : s" Berömda Avgångar

Åh säger att hon först började tänka på inslag herGrey körning i maj 2012 när det som hon kallade den " ursprungliga sex " inked nya tvååriga erbjudanden att ta dem genom den 10: e säsongen av serien . " Jag har gått igenom en hel del terapi över detta ", säger hon med tårar . " Jag började tänka på det eftersom jag var tvungen att förbereda mig . Jag gav mig två år att känslomässigt släppa taget . I slutet av förra säsongen , Shonda tog mig åt sidan och sa:" Vad är dina tankar ? " Jag sa , " Jag är redo . ' "

Åh informerade hennes co-stjärnor om hennes kommande exit under tisdagens bord läsa för showen 200- episod och sade att beslutet " inte känner sig riktigt" ännu . " Jag tror på allvar jag behöver så mycket stöd under bearbetning av den över det nästa år för mig att kunna lämna helt och lämna på ett sätt som jag känner mig som Cristina förtjänar ", säger hon och konstaterar att Rhimes har stöttat henne varje steg på sätt . " För första gången , åtminstone för min karaktär , att du faktiskt har en slutpunkt , som i serie tv du aldrig eller mycket sällan har . "

Rhimes har upprepade gånger noterat att hon ser sig själv i Cristina karaktär - en driven läkare som upprepade gånger sätter sitt yrkesliv i första hand över hennes personliga angelägenheter . Karaktären var den andra Rhimes skapat - efter Ellen Pompeo är Meredith Grey .

" En av de bästa dagarna i mitt liv som författare hände dagen Sandra Oh gick på min dörr för att provspela och för alltid förändrat loppet av Greys Anatomy med sin briljanta , nyanserad skildring av Cristina Yang , " serie skapare / showrunner Rhimes säger . " Under de senaste 10 säsongerna , har jag blivit bättre av Sandra förtroende , tro och vänskap , och jag kan inte kvantifiera hur tacksam jag är för hennes samarbete kring en karaktär som vi båda älskar så djupt . Detta år kommer att bli bitterljuva för oss - vi båda kommer att njuta av varje ögonblick av Cristina Yang , och sedan ska vi ge henne avfarten hon förtjänar och när Sandra går ut ur min dörr , Greys Anatomy kommer återigen att för alltid förändrats . " .

Det är oklart hur Oh utträde kommer att hanteras på skärmen . Inga ytterligare castmembers förväntas bli avgår vid denna tid , även om tvåårskontrakt för stjärnor Patrick Dempsey ( Derek ) , Pompeo ( Meredith ) , Justin Chambers ( Alex ) , James Pickens Jr ( Webber ) och Chandra Wilson ( Bailey ) är i slutet av säsongen 10 . ( Dempseyrecently berättade THR att " det är värt att ha en diskussion " om huruvida han skulle fortsätta på atGrey talet. " Oavsett om vi är i showen , jag tror att showen kommer att fortsätta ", sade han . " Jag vet Shonda skulle vilja det till . " )

" Det är vår avsikt att få Greys på luften under många år framöver , med så många av de ursprungliga rösterna som möjligt , " ABC sade i ett uttalande . Källor berättar THR att förhandlingar kommer att inledas inom kort med kvarvarande original stjärnor Dempsey , Pompeo , Chambers , Pickens och Wilson att fortsätta med serien efter säsong 10 . Ohs skärmen kärlek intresse Kevin McKidd kvar med serien bortom denna säsong . " Jag vill att alla så länge de vill stanna , " Rhimes berättar THR .

ABC Entertainment president Paul Lee antydde att det kunde finnas avgivna avgångar kommer den här säsongen på Greys Anatomy under sin senaste presentation vid Television Critics Association sommarpressturné , notera att Rhimes var " planerar ett antal serier ut [s ] . " " Vi skulle vilja se [ Greys ] på nätet för många år framöver ", sade han .

Åh har tjänat fem kvinnliga biroll Emmy nomineringar för rollen , som från början inte var tänkt att vara en asiatisk - amerikanska . Hon är en fyrfaldig Bild Award nominerade , två - tiden Folkets Choice Award nominerade och vann Golden Globe 2006 för den delen . Förutom en nominering för Greys ensemble , Oh tog också hem SAG Award för skådespelare i en dramaserie 2006 .

HISTORIA : Emmys 2012: " Greys Anatomy : s" Sandra Oh på Cristinas Emotionell Season

Under Ohs 10 - säsong kör , har Cristina varit ett fordon för Rhimes och Greys författare att undersöka ofta kontroversiellt ämne som abort och blandrasäktenskap samt PTSD - tre gånger - bland annat efter en flygolycka som skördat två före detta seriestam( Eric Dane , Chyler Leigh ) . Så mycket som Greys har varit historien om Meredith och Derek romans , är det lika mycket om den tidigare förhållande med hennes bästa vän Cristina och hennes på - igen , off -again romans med Owen ( McKidd ) .

" Jag vill att detta ska vara en fest , " Oh säger om Cristina sista loppet . " Jag vill att vi ska komma till den punkt där vi ser denna karaktär rida iväg i solnedgången . Att släppa en så stor del av mitt liv ... jag vill gråta just nu . Greys har varit den viktigaste rollen i mitt liv . Playing Cristina och växande henne och växande mig själv i henne , jag vill inleda henne i nästa avsnitt av sitt liv på bästa möjliga sätt . det måste vara Cristina Yangs lyckligt. "

Under säsongen - nio finalen , Cristina och Owen fastare utformning sin splittring . Åh karaktär bekräftade sin önskan att inte ha barn - ett beslut som hon har bestämt upprätthållits sedan dag 1 av serien - och beslutat att inte stå i vägen för Owen finna lycka . "Det känns som det var en mycket bestämd ögonblick för dem , " Rhimes reportrar i maj att Owen inte springa efter Cristina trots bekänna sin kärlek till henne . " Har de fortfarande älskar varandra ? Absolut . Är det kärleken någonsin kommer att dö ? Jag vet inte . Jag vet att många fans vill bara att vi ska avsluta allt genom att ge Cristina ett barn [ som om det är ] kommer att göra alla glad , vilket infuriates mig som kvinna , som människa och som någon som älskar bebisar - . det driver mig galen jag står benhårt av Cristina förmåga och önskan att inte få barn och att vara glad över att det är något bra med . denna kamp och vad som kommer att göra henne glad och se var de går bredvid . "

BILDER : De par av Shondaland : " Greys Anatomy ", " Private Practice ", " Skandal "

Oh citerade McKidd - som hon kallade det "största skådespelar partner du någonsin skulle kunna be om " - för att skapa en plats där hon inte kände sig som om hon agerar utan istället vad Stanislavskij kallade ett " tillstånd av att vara . " " Du är inte agerar , du är i ett tillstånd av att vara och du faktiskt arethe karaktär ", säger hon . " För att verkligen komma till den punkt i min karriär där du kan uppleva det var höjdpunkten i min karriär lära sig den sällsynta möjligheten av hur det är att arbeta med ett projekt i 10 år - . Det är som att vara gift i tv år för som en tusen år . "

. Inkom McKidd av Oh kommande exit : " Jag känner mig så välsignad och tacksam över att ha fått chansen att jobba med henne när jag gick med i showen i säsong fem , hon var så välkomnande och vårda mig som en ny aktör på showen - - något jag aldrig kommer att glömma och alltid vara tacksam för Lär agera med henne varje dag har gjort mig till en bättre skådespelare , och att lära känna henne har gjort mig till en bättre människa hon är en mycket varm och kärleksfull person och jag kommer att sakna . . henne . jag önskar henne allt gott önskar i världen och kommer att sakna henne på jobbet en stor summa , men jag känner mig glad att veta att hon går vidare till nya äventyr och roller att utforska. Sandra har inspirerat mig att flitigt arbeta hårt på mitt farkoster och aldrig ringa det eller zon ut - . hennes professionalism och passion för skådespeleri känner inga gränser jag har haft tur att få den tid jag har med henne " .

Åh blir den senaste Greys stjärnan att avsluta dramat . Hon går med Dane , Leigh och Kim Raver ( Teddy ) , som skrevs ut i säsongen åtta finalen , ursprungliga stjärnan TR Knight ( George ) lämnat under 2009 , Isaiah Washington ( Burke ) fick sparken 2007 , och Katherine Heigl ( Izzie ) kvar i 2010 för att söka andra möjligheter .

BILDER : Broadcast TV Åter Shows 2013-14

Kate Walshs Addison karaktär delades ut till stjärna i Private Practice , som nyligen avslutade sin sex - säsong kör . För hennes del har Rhimes konstaterade hon vill både Walsh och formerGrey s återkommande spelare Caterina Scorsone att återvända före Greys slutar sin kör .

Och Åh skulle vara lek också. " Det finns inget sätt att ingen kunde hålla mig borta från det", sade hon i ett framträdande i Greys Anatomy s slutliga seriefinalen - förutsatt Cristina lever .

Under tiden finns det fortfarande de 24 episoderna av säsong 10 för Oh att få igenom innan hon fokuserar på att säga ett sista farväl till hennes co-stjärnor och grå Sloan Memorial Hospital .

" Jag ska bara fokusera på varje dag ", säger hon och konstaterar att hon skulle troligen hålla Cristinas stetoskop och ID-brickor som minnessaker . " Jag kan bara inte tänka på det just nu . "

Greys rankas som ABC : s nr 1 dramatik bland annoneftertraktadevuxna 18-49 demografiska , avslutar sin nionde säsong med ett genomsnitt på en 4,1 rating . Totalt tittare bland ursprungliga manus dramer , spår det bara slott på nätet .

Greys Anatomy , som förnyades i maj för en 10: e säsong , återvänder 26 september med en två timmars premiär . Dramat också nyligen främjat fyra återkommande spelare till serien stammisar som showen ser ut att fortsätta med sin senaste klass av praktikanter , betonade något Lee Rhimes har gjort tidigare i serien . " Hon kommer, som hon alltid gör , ta med förändringar som är utöver det vanliga , " sade han .

Och medan Oh ögon hennes nästa karriär strävan - troligen en återgång till teatern - en sak är säker: Skådespelerskan kommer att hänga med hennes co-stjärnor varje torsdag kl 09:00

" Jag känner mig som i 10 eller 20 år , när jag slappa runt i min muumuu med en martini , jag ska titta på Greys Anatomy från piloten tills att när det slutar , och jag kommer att njuta av mig själv ordentligt och njut se alla dessa stunder och att kunna se det med ett nytt perspektiv ", säger hon , att reflektera över vad som varit en karriär - definierande roll .

Håll ögonen öppna för THR s Live Feed mer om Oh s Greys Anatomy avgång .

__________________________________________________________________________________________

Åh, Sandra är en bland miina favoritkaraktärer bortsätt från Derek,Mark och Meredith. 

Varning: Översätt av google translate, detta kanske är gammalt, men det poppade upp för mig nu :c

Källa.